Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
A

A
Gepubliceerd op 12-12-2016

Nieuw deelnemersportaal in gebruik genomen

Deze week start SPOA met een deelnemersportaal met meer informatie over uw pensioenopbouw en met keuzemogelijkheden voor de inrichting van uw pensioenregeling. Uw pensioencijfers in het deelnemersportaal In het nieuwe deelnemersportaal kunt u zien hoeveel pensioen u bij SPOA hebt opgebouwd. Ook kunt u zien hoeveel pensioen u kunt verwachten als u stopt met werken, of als u onverhoopt arbeidsongeschikt wordt. U ziet ook het pensioen dat voor uw nabestaanden is geregeld.

Uw pensioenzaken zelf regelen

Via het deelnemersportaal kunt u een aantal pensioenzaken zelf regelen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig een adreswijziging doorgeven, uw partner aanmelden of een correspondentieadres doorgeven. Het administratieportaal blijft ook bestaan. Er zijn vanaf nu dus twee beveiligde portalen:

  • Deelnemersportaal: dit portaal is bestemd voor alle deelnemers van SPOA. Voor wijzigingen van bijvoorbeeld adressen en inzichten in pensioenplanning.
  • Administratieportaal: alleen voor deelnemers die premie inleggen. Voor wijzigingen in salarisgegevens, parttimepercentages en dergelijke.

Waarom twee portalen?

Normaal gesproken heeft een pensioenfonds te maken met werkgevers of werknemers die elk hun eigen handelingsmogelijkheden hebben als het gaat om het pensioen. De werkgever verricht administratieve handelingen en de deelnemer maakt keuzes voor zijn persoonlijke pensioensituatie. Voor beide doelgroepen heeft onze administrateur AZL een portaal ontwikkeld. SPOA vormt als beroepspensioenfonds een uitzonderingssituatie. De beroepsgenoten zijn in feite werkgever en deelnemer tegelijk. Voor ons zou een geïntegreerd portaal dus een goede oplossing zijn. Dit brengt echter aanzienlijke kosten met zich mee. Deze kosten komen ten laste van de pensioenopbouw. Het bestuur van SPOA heeft ervoor gekozen om deze kosten niet te maken en de voorkeur te geven aan twee portalen. Het gebruiken van twee portalen is weliswaar onhandig, maar het levert wel een aanzienlijke kostenbesparing op voor de deelnemers.

Inloggen?

U vindt het nieuwe portaal via deze website. Ga naar ‘portalen’ en klik op ‘deelnemersportaal’.

Log in met uw DigiD, uw persoonlijke digitale inlogcode van de overheid. Hebt u geen DigiD? Dan kunt u deze

aanvragen via www.digid.nl