Nieuws
Gepubliceerd op 10-09-2024
Overgang naar VISMA idella komt snel dichterbij en u kunt daarbij helpen
Per 1 januari 2025 neemt VISMA idella de administratie over van AZL. VISMA idella is met een moderner administratiesysteem onder meer in staat om belangrijke verbeteringen te realiseren in de klantbediening van deelnemers
Wat merkt u van deze overgang
Het omzetten van alle administratieve gegevens is een grote operatie die enkele maanden in beslag zal nemen. Die tijd is nodig om alle gegevens zorgvuldig over te zetten. SPOA zal de deelnemers in die periode waar nodig tijdelijk op een andere manier verder helpen. In april is de overgangsfase afgerond en is alle klantbediening ondergebracht bij de nieuwe uitvoerder.
Overgangsfase portalen
De oude portalen van AZL sluiten aan het einde van dit jaar voor mutaties. Het nieuwe portaal is naar verwachting op 1 april 2025 beschikbaar. U kunt dus enige tijd minder administratieve handelingen verrichten op het portaal. Daarom is het van belang dat u dit jaar uw gegevens checkt en waar nodig bijwerkt. Als u tijdens de overgangsfase echt iets wilt wijzigen, kunt u hiervoor terecht bij de nieuwe klantenservice. Ook de communicatie rond belangrijke gebeurtenissen, zoals pensioneren, wordt tijdelijk alleen door de klantenservice verzorgd.
Nieuwe klantenservice
De klantenservice krijgt een andere opzet. Er komen 2 medewerkers die vast voor SPOA werken. Zij zijn bekend met de SPOA-regeling en goed in staat om u te bedienen. Zij kunnen bovendien in het administratiesysteem, zodat ze veel vragen direct kunnen beantwoorden. Tot slot kunnen zij – alleen met uw toestemming – met u meekijken in het portaal om zo mogelijke knelpunten samen op te lossen.
Meer informatie vanaf november
Uitgebreide informatie en instructies over de wijzigingen en tijdelijke omleidingen volgen in de speciale nieuwsbrief over dit onderwerp in november.