Uw pensioenadministratie
- Home
- Uw pensioenadministratie
Als deelnemer bij SPOA bent u zelf verantwoordelijk voor uw pensioenadministratie. Dit is een van de kenmerken van een beroepspensioenfonds. U geeft wijzigingen in uw inkomen en uw parttimepercentage dus zelf aan ons door. Wijzigingen voor uw pensioenadministratie geeft u door via de online omgeving Mijn Pensioenadministratie via portal.mijnpensioenadministratie.nl/spoa. In deze online omgeving vindt u ook alle informatie over uw premienota’s en betalingen.
Het is belangrijk dat u tijdig de juiste gegevens aan ons doorgeeft. Uw pensioenopbouw en premie zijn immers gebaseerd op uw inkomen en parttimegraad.
U leest in dit onderdeel van de website meer over:
eHerkenning
Bent u zelfstandig apotheker en wilt u meer weten over eHerkenning? Lees dan hier verder
Wilt u een machtiging afgeven?
U kunt ook iemand machtigen om uw administratie voor SPOA te regelen. Bijvoorbeeld een administratiekantoor of uw werkgever als u in loondienst werkt. Wat u moet doen hangt af van of u in loondienst bent of als zelfstandig apotheker werkt:
- Apotheker in loondienst: lees verder bij Hoe geef ik een machtiging af.
- Zelfstandige apotheker: lees verder bij eHerkenning en Hoe geef ik een machtiging af.
Stopt u met werken in de openbare apotheek?
- Meld u dan zelf af bij SPOA. Dit kunt u ook doorgeven via Mijn Pensioenadministratie. Als u wisselt van baan binnen de openbare apotheek is afmelden niet nodig.