Hoe geeft u een machtiging af?
- Home
- Uw pensioenadministratie
- Hoe geeft u een machtiging af?
U kunt in Mijn Pensioenadministratie iemand machtigen om uw administratie voor SPOA te regelen. Bijvoorbeeld een administratiekantoor of uw werkgever als u in loondienst werkt. Voordat u een machtiging kunt afgeven, moet u eerst uw eigen registratie in Mijn Pensioenadministratie afronden. Daarna doorloopt u de volgende stappen
- Ga in Mijn Pensioenadministratie rechtsboven naar Bedrijfsprofiel en kies voor Wijzigen administratiekantoor.
- Vul de naam en het KvK-nummer in van de organisatie die u wilt machtigen en geef aan vanaf welke datum deze toegang mag hebben tot uw gegevens en inzage mag hebben in uw gegevenshistorie.
- Informeer uw werkgever of administratiekantoor over Mijn Pensioenadministratie. Geef ook door dat een eHerkenningsmiddel op betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig is om te kunnen inloggen in portal.mijnpensioenadministratie.nl/spoa.
Bent u zelfstandig apotheker? Dan geldt voor u ook de volgende stap: - Leg een (keten)machtiging voor uw administratiekantoor vast. Bespreek met uw eHerkenningsleverancier wat hiervoor nodig is. Meer hierover leest u op de pagina eHerkenning.
Hebt u alle stappen afgerond? Dan kan uw administratiekantoor of werkgever uw pensioenadministratie verzorgen.